Του ΔΗΜ. Γ. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ*
Κάθε προβληματιζόμενος Ελληνας πρέπει να ανησυχεί για την πορεία του πολιτικού συστήματος, ιδιαίτερα του δικομματισμού και τη μεγάλη απάθεια των πολιτών για τα κοινά. Ολοι οι πολίτες είμαστε υπεύθυνοι για την κρίση της ελληνικής κοινωνίας. Ιδιαίτερη ευθύνη έχουν (ή μάλλον έχουμε) οι άνθρωποι των γραμμάτων και της τέχνης που μπορούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη προς την κατεύθυνση της ανέλιξης της ελληνικής κοινωνίας, αλλά μένουν αδρανείς. Μάλιστα, στην εποχή της τηλεδημοκρατίας, ορισμένοι έχουν αυξημένη ευθύνη εφόσον μπορούν ευκολότερα να προβληματίσουν προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης της αδιαφορίας όλους τους πολίτες με απώτερο στόχο την ενεργοποίησή τους προς τα κοινά.Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και ο Λάκης Λαζόπουλος (Λ.Λ.), που ξεκίνησε, αν θυμάμαι καλά, από τη σπουδαία τότε Ελεύθερη Σκηνή και εξελίχθηκε σε θαυμάσιο ηθοποιό. Τελευταίο δείγμα γραφής, η άριστη τηλεοπτική σειρά «Δέκα Μικροί Μήτσοι», όπου και εκεί έδειξε το μεγάλο ταλέντο του.Μετά την τηλεοπτική αυτή σειρά, ο Λ.Λ. «μεταλλάχτηκε» και από σοβαρός καλλιτέχνης έγινε μεγάλος προπαγανδιστής, εμπαθής για ορισμένα άτομα, ταλαντούχος στην «κοινωνική ενημέρωση» (κουτσομπολιό) αλλά και άλλες μεταλλαγές, γαρνιρισμένες με τηλεοπτικά σκουπίδια, που δανείζεται και μας σερβίρει από άλλες (κυρίως μεσημεριάτικες) εκπομπές. Ολα αυτά τα θεωρεί σάτιρα, την οποία επικαλείται, για να «φυλάει και τα νώτα του» και, στο όνομα της οποίας, απαξιώνει το πολιτικό σύστημα και τους πολιτικούς, με απίστευτη προπαγάνδα εναντίον τους. Εξαιρούνται όμως οι πολιτικοί που συμπαθεί. Μέχρι και πολιτικός καθοδηγητής έγινε με την ανάγνωση της διακήρυξης του Θεοδωράκη. Παρακολουθεί τις ομιλίες και τις κινήσεις των πολιτικών, που επιλέγει βέβαια, όχι για να ασκήσει κριτική στο έργο τους αλλά για να τους απαξιώσει ή να τους εκθέσει. Ετσι, ξαφνικά, χλευάζοντας, εμφανίζει έναν πολιτικό να ξύνει το αυτί ή να φυσάει τη μύτη του (ο πολιτικός δεν έχει δικαίωμα να είναι κρυωμένος!, ο Λ.Λ., με την κάμερα, του την έχει στημένη). Ο Λ.Λ. όμως έχει δικαίωμα να λέει και να κάνει ό,τι θέλει. Το «θύμα» του δεν έχει κάμερα για να «ζουμάρει» τις ανάλογες κινήσεις του, ιδιαίτερα όταν νωχελικά και ναρκισσιστικά τακτοποιεί τα ταλαιπωρημένα, από τις κινήσεις, μαλλιά του.Ο Λ.Λ. δεν περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς αλλά και σε ορισμένα άλλα πρόσωπα, για τα οποία έχει προσωπική εμπάθεια ή τα οποία, λόγω θετικής ή αρνητικής αναγνωρισιμότητάς τους, προσφέρονται για τη «σάτιρά» του. Στο στόχαστρό του βρίσκονται συνεχώς, εκτός από ορισμένους δημοσιογράφους, ο γνωστός ποινικολόγος, ο γνωστός τηλεπαρουσιαστής και ο γνωστός τραγουδοποιός. Με το «μαλλιοτράβηγμά» του, με τον τελευταίο, παρακολουθήσαμε απίστευτες σκηνές και «μορφωθήκαμε», πλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιό μας με τις νέες λέξεις-φιλοφρονήσεις που ανταλλάχθηκαν μεταξύ του «μακάκα» και του «φούστη».Ακόμη ο Λ.Λ., με το πρόσχημα κριτικής των τηλεσκουπιδιών ορισμένων άλλων καναλιών, «ξανασερβίρει» μέρος τους στους πολίτες που παρακολουθούν την εκπομπή του.Ομως ο Λ.Λ. έχει υποχρέωση για μια καλύτερη προσφορά στην ελληνική κοινωνία. Μια εκπομπή με υψηλότερους στόχους, με αυστηρή κριτική εναντίον όλων μας (και εμένα και του εαυτού του και όλων των Ελλήνων), «μαστιγώνοντας» την απάθειά μας για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Η αναγνώριση και καταξίωσή του από όλους τους πολίτες, στην περίπτωση αυτή, θα ήταν δεδομένες.
Πηγή : Ελευθεροτυπία
ΣΧΟΛΙΟ greekpoliticalreview : Χωρίς ίχνος εμπάθειας παρότι είναι το δεύτερο άρθρο που δημοσιεύουμε για τον κ. Λαζόπουλο δε μπορούμε παρα να συμφωνήσουμε (δυστυχώς).
Ο ασθενής κορονοφορέας της λογικής
-
Η ιδεολογική φαντασίωση των τεχνοκρατικών κοινωνιών μας είναι πως οι
δημόσιες αποφάσεις παίρνονται με γνώμονα την επιστημονική γνώση. Γι’αυτή τη
γνώση έχει...
Πριν από 4 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου